BRGN får POP-UP-butikk i Haugesund

Vestlandet er kjent for store mengder nedbør året rundt, og Haugesund er intet unntak. Vi har derfor innledet et samarbeid med den Bergensbaserte regntøyprodusenten BRGN.

BRGN med POP-UP butikk i Haugesund under festivalen. 

BRGN AW22

BRGN AW22

Vestlandet er kjent for store mengder nedbør året rundt, og Haugesund er intet unntak. Vi har derfor innledet et samarbeid med den Bergensbaserte regntøyprodusenten BRGN

Helt siden oppstarten i 2015 har designduoen bak BRGN produsert bærekraftig yttertøy laget for ekte vestlandsvær – uten å gå på kompromiss med stil. Dette har resultert i en eksplosjon i popularitet på high-end markedet. Regntøyet kan også brukes i all slags vær, siden plaggene er laget i pustende materiale. De fleste av produktene har også en vannsøyle på 20 000. 


Det å kunne møte kundene våre etter flere år med pandemi, er fantastisk. Vi vet at plaggene våre har gitt mye glede til bergensere og til kunder landet rundt – og forhåpentligvis vil vi også være et kjærkomment tilskudd til Filmfestivalen og innbyggerne i Haugesund» uttaler Trine Midtun, Markeds- og Kommunikasjonssjef i BRGN.

BRGN har blitt hyllet i tidsskrift som The New York Times, Draper og Finansavisen, men det er ikke bare godt design og gode markedsplaner som står i fokus i motehuset. BRGN jobber nemlig for en mer bærekraftig og inkluderende motebransje. Dette gjør de blant annet med å bruke bærekraftige materialer i produksjonen av kolleksjonene, og ved å tilby tilgjengelig reparasjon av produkter til rabatterte priser. 

BRGN har i flere år støttet FRI gjennom sitt salg av LOVE og PRIDE-capsene. Ved å donere overskuddet av salget til FRI ønsker BRGN å vise at likestilling og inkludering er noe som må jobbes med hver dag, hele året. 

POP-UP butikken vil selge regntøy og tilbehør utenfor Edda kino mellom 20. og 22. august. 

{{loaderText}}