BRGN AW22
Vestlandet er kjent for store mengder nedbør året rundt, og Haugesund er intet unntak. Vi har derfor innledet et samarbeid med den Bergensbaserte regntøyprodusenten BRGN.
Helt siden oppstarten i 2015 har designduoen bak BRGN produsert bærekraftig yttertøy laget for ekte vestlandsvær – uten å gå på kompromiss med stil. Dette har resultert i en eksplosjon i popularitet på high-end markedet. Regntøyet kan også brukes i all slags vær, siden plaggene er laget i pustende materiale. De fleste av produktene har også en vannsøyle på 20 000.
Det å kunne møte kundene våre etter flere år med pandemi, er fantastisk. Vi vet at plaggene våre har gitt mye glede til bergensere og til kunder landet rundt – og forhåpentligvis vil vi også være et kjærkomment tilskudd til Filmfestivalen og innbyggerne i Haugesund» uttaler Trine Midtun, Markeds- og Kommunikasjonssjef i BRGN.
BRGN har blitt hyllet i tidsskrift som The New York Times, Draper og Finansavisen, men det er ikke bare godt design og gode markedsplaner som står i fokus i motehuset. BRGN jobber nemlig for en mer bærekraftig og inkluderende motebransje. Dette gjør de blant annet med å bruke bærekraftige materialer i produksjonen av kolleksjonene, og ved å tilby tilgjengelig reparasjon av produkter til rabatterte priser.
BRGN har i flere år støttet FRI gjennom sitt salg av LOVE og PRIDE-capsene. Ved å donere overskuddet av salget til FRI ønsker BRGN å vise at likestilling og inkludering er noe som må jobbes med hver dag, hele året.
POP-UP butikken vil selge regntøy og tilbehør utenfor Edda kino mellom 20. og 22. august.