Tid: Mandag 18. august kl. 09:00 Sted: Hotel Maritim, Caiano Pris: Gratis med festivalpass
Foto: Grethe Nygaard
Kampen om oppmerksomheten er blitt både vanskeligere og dyrere de senere årene, og utnyttelse av publikumsdata viktigere og viktigere. Gjennom samarbeidsprosjektet Det store kinoløftet har Film & Kino sammen med ledende aktører og leverandører i kinosektoren lagt til rette for gjennom et samarbeide med teknologiselskapet Kogenta at kinoer, filmdistributører og andre interessenter kan utnytte data på tvers med mål om å selge flere kinobilletter. Gjennom løsningen Kinomonitor i Kogenta Connect får samarbeidsaktørene tilgang til mer publikumsdata enn hver enkelt aktør har hatt tidligere, noe som gjør dem i stand til å mer målrettet nå ut til målgrupper for en spesifikk film, et event, eller en kino. Dette setter kinosektoren i stand til å i større gra enn i dag vinne kampen om oppmerksomheten hos de publikumsgruppene man ønsker å nå når man kan spisse markedsføringen fremfor å spre den bredt ut til alle målgrupper slik man i større grad har gjort frem til nå.
På dette seminaret vil vi belyse utfordringene og løsningene rund denne problematikken, samt gi en grundig presentasjon av Kinomonitor med oppdatert data og eksempler fra kinobesøket den siste perioden.
Program:
09:00 – Velkommen! v/ Espen L. Pedersen, administrerende direktør i Film & Kino
09:05 – Hva vil vi oppnå ved å samarbeide og dele data? v/Morten Christoffersen, administrerende direktør i Nordisk Film Distribusjon
09.15 – Slik fungerer Kinomonitor i Kogenta Connect v/Ulrik Prøitz, SVP Nordics & Co-Founder i Kogenta
10:15 – Spørsmål fra salen
10:30 – Seminaret avsluttes v/ Espen L. Pedersen, administrerende direktør i Film & Kino